Keizerskroon Makelaars ontzorgt van A tot Z bij het snel en veilig verhuren van uw woning aan betrouwbare (expat)huurders in Amsterdam. Op deze pagina leest u precies hoe we dit doen en wat de voordelen van een verhuurmakelaar zijn voor u als verhuurder.
Wat zijn de voordelen van werken met een verhuurmakelaar?
Twijfelt u nog over de meerwaarde van een verhuurmakelaar? We hebben de belangrijkste voordelen voor u samengevat. U kunt ons uiteraard altijd bellen wanneer als u twijfels of vragen heeft.
Een optimale huurprijs
Bent u benieuwd wat de verhuur van uw woning maandelijks kan opleveren? Wij zijn dankzij onze jaren professionele ervaring een expert op de Amsterdamse verhuurmarkt. We beginnen met een waarde-onderzoek aan de hand van vergelijkbare objecten en de vraag hiernaar in de huidige huurmarkt, postcode, vierkante meters en of de woning gemeubileerd is. Uiteraard geven we indien nodig styling- en opknapadvies om de hoogst mogelijke huurprijs voor uw woning te realiseren. Zo weet u zeker dat u geen geld laat liggen.
Snel een betrouwbare huurder vinden
Dankzij onze gerenommeerde naam in Amsterdam, ons grote netwerk en internationale zoekersbestand aan huurders vinden wij snel de huurder waar u naar op zoek bent. Daarnaast promoten wij uw woning actief online. We werken via handelszeker, waardoor we een veilige controle kunnen uitvoeren over potentiële huurders om tot een betrouwbare selectie te komen. Het belangrijkste vinden we persoonlijk werken: we gaan op zoek naar iemand die dezelfde normen en waarde als u heeft en uw woning met respect zal behandelen. Als we geschikte kandidaten hebben gevonden, adviseren wij u over de huurder maar ú bepaalt uiteindelijk wie de huurder wordt. Voelt iets niet goed, dan doen we het niet.
Volledige ontzorging en een stapje extra
Het zelf verhuren van een woning kost u veel tijd, inspanning en stress. Het is onze missie om de verhuur zo snel, soepel, vlekkeloos en plezierig mogelijk te laten verlopen. Als verhuurmakelaar nemen we u niet alleen tientallen belletjes, mailtjes en de bezichtigingen uit handen. We ontzorgen en adviseren we u op juridisch gebied, van het maken van de contracten tot het regelen van verzekeringen. We begeleiden de verhuur van check-in tot check-out, u kunt tijdens de verhuurperiode altijd op ons rekenen als u advies of hulp nodig heeft. Soms is daar een stapje extra voor nodig.
Omdat wij voor een langere periode naar het buitenland gingen, wilden wij graag onze woning verhuren. We probeerden maanden zelf onze woning via Facebook te verhuren, maar toen we nog maar een paar weken voor vertrek hadden besloten we toch maar een verhuurmakelaar in te schakelen. Keizerskroon Makelaars heeft het gepresteerd om binnen een week een geschikte huurder te vinden voor een hogere prijs dan verwacht!
Onze werkwijze: zorgeloos uw woning verhuren in 4 stappen
Benieuwd wat er allemaal komt kijken bij de verhuur van uw woning? Deze vier stappen geven u een overzichtelijk inzicht in het gehele verhuurproces.
1. Opname
Tijdens het eerste oriënterende gesprek en de opname van de woning maken we kennis met elkaar en brengen we al uw wensen, verwachtingen, en normen en waarden in kaart. U ontvangt vervolgens een advies aangaande het verhuurplan en de verhuurprijs van de woning. We doen een waarde-onderzoek en eventueel stylingadvies en versturen u vervolgens een overzicht van de gemaakte afspraken met bijgaande de offerte.
2. Promotie
We zorgen voor een hoge kwaliteit presentatie van uw woning. Een professionele woningfotograaf komt foto’s maken van uw woning. We bieden de woning aan aan ons zoekersbestand, collega makelaars en relocaters in ons netwerk. Vervolgens adverteren we de woning online op Funda, Pararius en social media.
3. Selecteren
Zodra er geïnteresseerden zijn plannen we zo snel mogelijk bezichtigingen in met de potentiële huurders. We maken een selectie en kiezen samen met u de geschikte huurder. We doen een antecedenten onderzoek zodat u bent verzekerd van een betrouwbare huurder. Uiteraard zijn we er tijdens deze fase voor het behartigen van uw belangen tijdens onderhandelingen met huurders en collgea makelaars.
4. Afwikkeling en overdracht
We verzorgen de administratieve afwikkeling, tekenen gezamenlijk de huurovereenkomst en inspectie VVE verklaring. Op de afgesproken dag van de check-in is de sleuteloverdracht met het overdrachtsrapport en een foto documentatie.
5. Nazorg
Aan het einde van de afgesproken huurperiode is de check-out: het verzorgen van een overdrachtsrapport en foto documentatie. We zorgen altijd voor correcte nazorg en eventuele voorbereiding voor het opnieuw aanbieden van de woning voor verhuur. Als verhuurder staan zowel voor, tijdens als na de verhuur klaar om u te helpen indien er hulp of advies nodig is.